Monday, July 19, 2010

Conferinta in Amsterdam

Conferinta internationala dedicata crizei economice, organizata in Amsterdm in zilele de 8-9 iulie (http://economic-crises-and-women.blogspot.com/), mi-a prilejuit o experienta diferita de a celorlalte prticipari la conferinte internatioale.
Participarea mea s-a datorat invitatiei primite de la presedinta organizatiei MNO-ITW din Olanda si obtinerii unei burse prin Programul Grundtvig, Vizite si schimburi (http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=72&d=46&menu=)
M-am intalnit cu experti si cadre universitare de pe trei continente (Europa, Asia, Africa), directoare din ministere, colaboratoare ale Comisiei Europene, fost membre ale parlamentelor din tarile pe care le reprezentau, experte in domenii legate de problematica femeilor in contextul globalizarii.
Am pregatit pentru conferinta o prezentare a proiectului de parteneriat Grundtvig “Rolul antreprenoriatului in viata femeilor “(http://www.g2entrepreneurship.eu/), dar si o prezentare a celor mai frumoase obiective turistice din Romania.
Intamplarea a facut sa fim doar doua reprezentante din Europa de Est, eu si o participanta din Croatia, celelalte participante fiind din Franta, Japonia, Olanda, Regatul Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord, Tailanda, Uganda.
Acest lucru a facut conferinta extrem de interesanta, problemele abordate aratand atat lucruri comune cat si diversitatea lumii in care traim.
Am plecat din Romania putin apasata de gandul la inundatii si la celelalte necazuri cu care ne confruntam.
Insa din nou am reusit sa –mi prezint tara intr-o lumina favorabila.
Rezultatul a fost ca toate participantele isi doresc ca urmatoarea conferinta sa se desfasoare in Romania, prezentarile despre Romania si despre proiectele in care este implicata Info Project trezind interesul tuturor.
Ma bucura acest lucru. Inseamna ca e poate sa nu parem mereu coada Europei si a lumii.
Ce am mai constatat cu prilejul calatoriei spre si dinspre Olanda?
Trenurile intarzie. Pierzi legaturi. Dar frecventa trenurilor e atat de buna incat nu te incurca pea tare.
Am preferat , in loc sa astept legatura cu avionul urmator pe un aeroport, sa clatoresc cu trenul de la Dortmund la Amsterdam.
Exceptand micile neplaceri cauzate de schimbarea liniilor in ultima clipa si pierderea legaturilor de pe schema de calatorie initiala, calatoria cu trenul prin Germnia si Olanda a fost extrem de interesanta.
Trenurile sunt extrem de confortabile si de curate.
Am remarcat multi copaci pe tot traseul. Sunt ca o perdea care protejeaza localitatile prin care trec liniile ferate.
Fermele sunt ingrijite si arata bunastare sau o stare de bine, privindu-le din tren.
Amsterdamul, cu canalele si numeroasele piste de biciclete, cu cladirile legate una de alta pentru a folosi tot spatiul existent, e un oras impresionant.
Doar 40% din populatie sunt bastinasi. Restul sunt imigranti de pe toate continentele.
Pacea si armonia par sa ofere un cadru special milioanelor de turisti care-l viziteaza an de an.
Muzeele Amsterdamului sunt minunate. Ele iti ofera prilejul sa te intalnesti cu toti marii pictori olandezi. Dar mai ales cu Van Gogh si Rembrandt. Intalnri pe care nu le poti rata.
Si Heineken iti demonstreaza cum se poate promova un brand si cum se pot obtine sume uriase din lucruri marunte dar de mult bun gust.
M-am intors acasa incarcata de energie pozitiva.
Am realizat deja un grup de discutii prin intermediul caruia incercam sa continuam ce aminceput in timpul conferintei: women_and_the_global_crisis.
Am creat si un Blog care ne va ajuta sa promovam ideile pe care le-am impartasit in Amsterdam. http://economic-crises-and-women.blogspot.com/
Deocamdata am publicat doar cateva informatii si fotografii. Speram sa prezentam in scurt timp si rezultate ale Conferintei.
E important sa calatoresti, sa vezi cum traiesc si alti oameni, sa vezi cum gandesc, sa compari, sa inveti.
Poate vom reusi impreuna sa contribuim ca societatea globala in care traim sa devina mai prietenoasa, mai buna si mai frumoasa.

No comments:

Post a Comment